شایعترین عوارض محصول

عوارض مکمل بدنسازی

با عوارض مکمل بدنسازی آشنا شوید

امروزه مصرف محصول تمرینی در میان ورزشکاران رواج بسیاری پیدا کرده است. مصرف محصول در کنار انجام حرکات ورزشی سنگین باعث رسیدن به نتیجه مطلوب در عضله‌سازی و چربی‌سوزی بدن می‌شود.

اما بدون تردید افرادی با این اعتقاد وجود دارند که از عوارض محصول می‌گویند و سعی می‌کنند ورزشکاران را از مصرف آن‌ها منصرف کنند.

برای همین اهمیت دارد تا با شناخت کامل از عوارض محصول و تاثیراتشان روی بدن، نسبت به تهیه محصول اقدام کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

شایعترین عوارض محصول بدن سازی

شایعترین عوارض محصول بدن سازی

مهمترین عوارض محصول

در محصول ورزشی از ترکیباتی استفاده می‌شود که مورد تایید FDA (سازمان دارو و غذای آمریکا) است. این تاییدیه نشان دهنده احتمال کم بروز حساسیت با مصرف محصول‌های تمرینی تایید شده است. اما تمام افراد واکنش‌های یکسانی نسبت به محصول نشان نمی‌دهند. مصرف محصول در صورت خودسرانه بودن، عدم ارزیابی کارکرد بدن شخص و مصرف دوز نامناسب ممکن است باعث عارضه در افراد شود.

  • مشکلات گوارشی
  • حساسیت پوستی
  • ریزش مو
  • اختلال نعوظ در آقایان
  • بزرگ شدن پستان‌ها در آقایان
  • اختلال در قاعدگی بانوان
  • بروز صفات ثانویه جنسی در بانوان
عوارض محصول تمرینی بانوان

عوارض محصول تمرینی بانوان

عوارض مکمل بدنسازی  برای بانوان

بیشترین عوارض محصول که بانوان مصرف می‌کنند معمولا شامل پروتئین وی، کراتین، بی اس ای ای، کازئین و گلوتامین می‌شوند. این مواد به‌صورت طبیعی نیز در بدن موجود هستند و امکان ناسازگاری آن‌ها با بدن افراد وجود ندارد. اما بانوان نسبت به آقایان بدن حساس‌تری دارند و اگر میزان محصول که مصرف می‌کنند نامناسب و خودسرانه باشد، مشکلاتی را در بدنشان به‌وجود خواهد آورد. از جمله این عوارض محصولهای ورزشی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دل درد و دل پیچه
  • ریزش مو
  • تغییر صدا
  • ناباروری
  • ایجاد موهای زائد
  • آکنه و جوش
  • افزایش وزن
  • کاهش سلامت استخوان‌ها
  • ریسک دهیدراتاسیون
  • مشکلات کلیوی
عوارض محصول تمرینی در نوجوان

عوارض محصول تمرینی در نوجوان

عوارض محصول برای نوجوانان زیر 18 سال

خطرناک‌ترین عوارض محصول بیشتر در نوجوانان زیر 18 سال دیده می‌شوند.

کودکان و نوجوانان ضعیف‌ترین سیستم ایمنی را در میان افراد دارند و مصرف محصول‌ تمرینی قوی می‌تواند برای آن‌ها خطر آفرین باشد.

نوجوانان هنوز در مرحله رشد قرار دارند و از عوارض محصول تمرینی روی آن‌ها می‌توان به آسیب دیدن عضلات در حال رشد آن‌ها و یا حتی ایجاد مانعی برای رشدشان اشاره کرد.

یکی دیگر از عوارض محصول شایع ، مصرف آن برای نوجوانان باعث افزایش متابولیسم بدنشان می شود. نتیجه چنین موضوعی می‌تواند چاقی آن‌ها باشد.

عوارض محصول تمرینی به کبد

عوارض محصول تمرینی به کبد

عوارض محصول برای کبد

تمام داروها و مواد خوراکی قبل از رسیدن به قسمت‌های مختلف بدن از کبد رد می‌شوند. برای همین اگر از محصولات بی‌کیفیت و تقلبی استفاده کنید، ممکن است باعث اختلالات کارکرد کبدتان شود.

چطور محصول‌های ورزشی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

محصول‌ها هزینه کمی ندارند و همین ویژگی باعث شده است تا مشاوره محصول محصول‌ تمرینی اصل برای ورزشکاران اهمیت پیدا کند. علاوه بر هزینه مصرف محصول تقلبی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی بدن افراد داشته باشد.

برای همین راه‌هایی وجود دارد که با بررسی آن‌ها می‌توانید محصول اصل را از تقلبی تشخیص دهید. تعدادی از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

بررسی برچسب تاییدیه وزارت بهداشت در محصول‌های ورزشی

امروزه با توجه به بالا بودن جزئیات محصول‌های خارجی مصرف نمونه‌های ایرانی اما باکیفیت رونق زیادی گرفته است. این محصول‌ها در صورتی که اصل باشند، از وزارت بهداشت ایران تاییدیه لازم را دریافت می‌کنند.

پس اگر روی بسته‌بندی محصول ایرانی برچسب تاییدیه وزارت بهداشت را دیدید، می‌توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید.

بررسی پلمپ بودن قوطی محصول‌های تمرینی

مهم‌ترین فاکتور در زمان مشاوره محصول محصول بررسی پلمپ بودن آن است. به هیچ عنوان محصول غیرپلمپ تهیه نکنید، چون ممکن است به جای محصول اصلی، در بسته‌بندی مواد تقلبی باشد.

مشاوره محصول محصول از داروخانه معتبر

مشاوره محصول محصول از داروخانه معتبر

مشاوره محصول از مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز

اصلی‌ترین راه برای مطمئن شدن از کیفیت اصل محصولات مشاوره محصول از مجموعه آریاماسلگاه‌های معتبر است. مجموعه آریاماسلگاه معتبر محصولات خود را از جایی تهیه می‌کند که به کیفیت آن شک نداشته باشند.

اگر همیشه نیازهایتان را از مجموعه آریاماسلگاه معتبر مشاوره محصول کنید، نیازی به نگرانی بابت کیفیت محصول و عوارض ناشی از تقلبی بودن آن نخواهید داشت.

سوالات رایج درباره مصرف محصول‌های ورزشی

باورهایی درباره عوارض محصول تمرینی در میان افراد هست که آن‌ها را درباره مصرف این مواد به شک می‌اندازد. در ادامه به بررسی چند مورد از این سوالات پرداخته‌ایم.

آیا مصرف محصول‌های ورزشی جلوی افزایش قد را می‌گیرد؟

جلوی رشد بدن افراد بزرگسال را مصرف محصول‌های تمرینی نمی‌گیرد. اما در صورتی که توسط نوجوانان زیر 18 سال مصرف شوند، این احتمال وجود دارد.

آیا مصرف محصول‌های تمرینی روی پوست و مو تاثیر می‌گذارد؟

مثل هر دارو و محصول‌های تمرینی دیگری احتمال تاثیر روی پوست مو در صورت مصرف خودسرانه وجود دارد اما در غیر این صورت ممکن نیست.

آیا مصرف محصول‌های ورزشی باعث عقیم شدن و نازایی می‌شود؟

در صورت تهیه محصول‌های تمرینی اصل و مصرف زیر نظر پزشک و مربی این احتمال وجود ندارد.

آیا مصرف محصول‌های تمرینی باعث ایست قلبی می‌شود؟

خیر. در صورت مصرف درست و با برنامه محصول‌های تمرینی در کنار تمرین‌های ورزشی و زیر نظر مربی احتمال ایست قلبی بسیار ضعیف و محال است.

نتیجه گیری

تمرینی و افزایش حجم عضلات یک مسیر ساده نیست. بسیاری از افراد بدون توجه به عوارض محصول که دارند نسبت به مشاوره محصول و مصرف آن‌ها اقدام می‌کنند که در مطلب بالا به تعدادی از آن‌ها پاسخ دادیم.

اما اگر سوالات دیگری نیز در ذهن شما ایجاد شده است در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید تا به شما پاسخ دهیم. همچنین اگر به مشاوره رایگان مشاوره محصول محصول‌های ورزشی نیاز دارید، می‌توانید از طریق تماس با ما، از مشاوران ما کمک بگیرید.

آریا ماسل ارائه دهنده جامع ترین و با کیفیت ترین محصول تمرینی در ایران است.

برای اطلاع از پکیج های آریا ماسل روی لینک زیر کلیک کنید:

پکیج های جامع تمرینی

 

سید رحیم میر تبریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *