محصول چربی سوز چیست

انواع مکمل چربی سوز

آشنایی با انواع مختلف مکمل چربی سوز تمرینی

کاهش وزن رویای دیرینه بسیاری از افراد است. رژیم‌های غذایی یکی از راه‌های انتخابی افراد برای کاهش وزن هستند اما با این کار احتمال برگشت وزن همیشه وجود دارد. یکی از راه‌های قطعی کاهش وزن، ورزش است.

افراد با انجام تمرین‌های سخت و فشرده ورزشی در کنار رژیم‌های غذایی به وزن ایدآل خود می‌رسند. این راه یک مشکل مهم دارد که سرعت آرام این روند است.

ورزشکاران با مشورت پزشک و مربی خود از محصول چربی سوز ورزشی استفاده می‌کنند. این محصول‌ها به ورزشکاران کمک می‌کنند تا در کنار تمرینات خود، به هدف خود از کاهش وزن سریع‌تر برسند.

اگر شما نیز به دنبال کاهش وزن خود از طریق مصرف محصول‌  چربی سوز هستید، تا انتها همراه ما باشید تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

محصول چربی سوز

محصول چربی سوز

انواع بهترین مکمل چربی سوز تمرینی 

بهترین محصول برای هرکسی آن است که بیشترین سازگاری را با بدن او داشته باشد. اما به‌صورت کلی تعدادی از محصول‌ها هستند که مصرف آن‌ها به افراد بیشتر توصیه می‌شود و جزو بهترین محصول چربی سوز قرار می‌گیرند. تعدادی از آن‌ها را در زیر معرفی کردیم.

محصول آهن

آهن یکی از اصلی‌ترین محصول‌هایی است که بدن به آن نیاز دارد. این محصول چربی سوز باعث تقویت عضلات بدن می‌شود و در نتیجه فعالیت آن را افزایش می‌دهد. برای همین ورزشکاران از محصول آهن برای تقویت بدن و همچنین کاهش وزن استفاده می‌کنند.

محصول کافئین

محصول کافئین

محصول کافئین

یکی از محصول‌هایی که مصرف آن به کاهش وزن کمک می‌کند، محصول چربی سوز  ورزشی کافئین است. اما مصرف کافئین تنها در صورتی که زیر نظر پزشک باشد، مفید است. در غیر این صورت بدن به آن مقاوم خواهد شد و نتیجه مثبتی از مصرف آن نخواهید گرفت.

مکمل چربی سوز عصاره چای سبز

در چای سبز عصاره‌هایی وجود دارد که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. مصرف عصاره چای سبز در کنار کافئین اثر بیشتری دارد.

محصول یوهیمب

یکی از محصول‌های دیگری که برای کاهش وزن استفاده می‌شود، محصول چربی سوز یوهیمب است. افراد این محصول را در ابتدا برای اختلالات نعوظ استفاده می‌کردند اما بعدها نتیجه آن روی چربی سوزی نیز اثبات شد.

امکان اختلال دارویی این محصول با داروهای دیگر وجود دارد. همچنین با مصرف دوز نامناسب آن امکان حمله قلبی است. پس فراموش نکنید قبل از مصرف یوهیمب باید با پزشک فیزیولوژیست خود یا یک مربی تمرینی مشورت کنید.

محصول کاهش وزن

علاوه بر محصول‌هایی که گفتیم، برای ورزشکاران و افرادی که به‌صورت حرفه‌ای‌تری به‌دنبال کاهش وزن هستند انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد.

ورزشکاران از محصول‌های کاهش وزن مانند ال کارنیتین، سی ال ای و فیبر استفاده می‌کنند. استفاده از این محصول‌ها اشتهای افراد را کاهش می‌دهد و با افزایش سوخت و ساز بدن آن‌ها باعث چربی سوزیشان می‌شود.

محصول ال کارنتین

محصول ال کارنتین

محصول ال کارنیتین

ال کارنیتین یکی از مشتقات اسید آمینه است که در بدن به‌صورت طبیعی نیز وجود دارد. این ماده اسیدهای چرب را به میتوکندری انتقال می‌دهد و باعث چربی‌سوزی بدن می‌شود. میتوکندری وظیفه سوزاندن انرژی را در سلول به عهده دارد.

رساندن چربی زیاد به میتوکندری به معنای سوزاندن انرژی بیشتر در سلول و در نتیجه کاهش وزن در بدن است.

محصول سی ال ای

لینوئیک اسید یا سی ال ای یک اسید چرب با خاصیت چربی سوزی است. استفاده از این محصول چربی سوز ، چربی را در سطح بدن کاهش می‌دهد.

مکمل  فیبر

فیبر نوعی کربوهیدرات است که می‌تواند احساس سیری را به خوبی منتقل کند. بدن فرد پس از مصرف غذاها یا محصول‌های دارای فیبر، احساس بی‌اشتهایی می‌کند و نیاز به دریافت کالری نخواهد داشت. دریافت کالری کمتر آن هم زمانی که ورزش می‌کنید و انرژی زیادی می‌سوزانید، به معنای افزایش سرعت کاهش وزن است.

مصرف محصول چربی سوز

مصرف محصول چربی سوز

آیا محصول چربی سوز تمرینی استفاده کنیم؟

محصول چربی سوز اگر به‌درستی استفاده شود، می‌تواند اثرات مطلوبی در روند رسیدن به تناسب اندام داشته باشد. کاهش انرژی، ریزش مو، مشکلات پوستی، مشکلات استخوانی، تضعیف سیستم ایمنی و خستگی شدید از عوارضی هستند که افراد زمان عدم پیشنهاد این محصول‌ها، به آن‌ها اشاره می‌کنند.

اما اگر قبل از مصرف هر محصول چربی سوز، با پزشک مشورت کنید تا سطح مواد معدنی بدنتان را اندازه‌گیری کند و تا حد زیادی جلوی بروز این مشکلات را بگیرد.

آیا محصول چربی سوز تمرینی مضر است؟

مصرف محصولهای چربی سوز مانند هر محصول دیگری می‌تواند در کنار فواید خود، مضراتی داشته باشد. برای همین قبل از استفاده باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این محصول با بدن شما سازگاری دارد و به آن آسیبی نمی‌رساند.

چه زمانی از محصول چربی سوز تمرینی استفاده کنیم؟

بهترین زمان برای استفاده از محصول چربی سوز ورزشی ، زمانی است که زیر نظر مربی ورزش می‌کنید. استفاده خودسرانه از این نوع محصول نه تنها اثر مطلوبی نخواهد داشت، بلکه می‌تواند باعث آسیب دیدن شما شود. پس مشورت با پزشک و مربی تمرینی خود را قبل از مصرف فراموش نکنید.

برنامه غذایی مناسب

برنامه غذایی مناسب

برنامه غذایی مناسب در کنار مصرف محصول چربی سوز تمرینی

برای جلوگیری از رسیدن آسیب به بدن در صورت مصرف محصول چربی سوز تمرینی، باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید.

برنامه غذایی مناسب است که موادی را که بدن شما به آن نیاز دارد، در خود داشته باشد. در زمان مصرف محصول‌های چربی سوز آسیب‌های احتمالی ممکن است به بدن برسد.

اما شما می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی که این کمبودها را برای بدن جبران کند، باعث حفظ سلامت خود در کنار کاهش وزن ‌شوید.اما شما می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی که این کمبودها را برای بدن جبران کند، باعث حفظ سلامت خود در کنار کاهش وزن ‌شوید.

 

 

سید رحیم میر تبریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *